fbpx

SDP – Counter-Strike: Global Offensive

Dobrodošli na strani SDP Counter-Strike: Global Offensive

Spodaj lahko najdete vsa pravila igre in napotke za igralce, potek igre in pa trenutno stanje rezultatov.

Nagradni sklad:

1. mesto: 1.000 €
2. mesto: 650 €
3. mesto: 400 €
*(vse zgoraj navedene nagrade so v neto zneskih, davek plača EŠZS)

Pravila in navodila - Ver. 1.0 (18.11.2020)

1. Vzdevki

V vzdevkih ne sme biti sponzorskih oznak. Poleg tega, so prepovedani vzdevki še:

  • Če so zaščiteni s strani pravic tretjih oseb in uporabnik nima pisnega dovoljenja za uporabo
  • Če so podobni oziroma izgledajo identično blagovnim znamkam in tu ni važno ali je bilo to javljeno organizatorju lige ali ne
  • Če so podobni oziroma enaki drugi resnični osebi
  • Kakrnšna koli podobnost z imeni, ki jih za ligo uporablja EŠZS
  • Če nimajo smisla 

Poleg zgoraj naštetih sem sodijo tudi vzdevki, ki so komercialni, obrekljivi, nespoštljivi, obsceni, anti-simetični, spodbujajo sovražni govor in nimajo dobrega namena. Vzdevki, ki bodo izgledali kot blebetanje, imeli alternativno abecedo ali napačno izgovorjavo, da bi se izognili pravilom določenih glede vzdevkov, so strogo prepovedana.

2. Račun Igralca (Faceit račun)

Vsak igralec mora imeti svoj račun prijavljen pri ligi. To vključuje in ni omejeno samo na:

  • Za igralce: SteamID za Counter Strike: Global Offensive

3. Spremembe pri ekipnih računih (definicija imena)

Vsaka sprememba računa ekipe mora biti odobrena s strani ligaških sodnikov. To vključuje in ni omejeno samo na:

  • Dodajanje oziroma odstranjevanje igralcev
  • Spreminjane imena ekipe
  • Spreminjane logotipa ekipe

Vsak predlog za spremembo imena ekipe, logotipa ekipe ali vzdevka igralca. Zahteva mora biti oddana vsaj 48 ur pred naslednjo predvideno tekmo ekipe/igralca. Dodatno, če med sezono ekipa izgubi ali odpusti večino igralcev in se ti igralci z ligo dogovorijo, da bi igrali pod drugim imenom, si liga pridržuje pravice, da zahteva od igralcev in ekipe, da do konca sezone odigrajo pod imenom “ex-[prejšnja ekipa]”.

4. Prepoved založnika (VALVE)

Ligaški sodniki si pridržujejo pravico, da zavrnejo igralca pri igranju v ligi, če ima le-ta  že prej prepoved s strani VAlVE-a. CS:GO VAC prepovedi se spoštujejo ampak samo do določenega števila časa. (1 leto ban v vseh EŠZS dogodkih)

1. Pričetek tekme/Točnost

Vse tekme/igre se bodo začele po ustaljenem urniku, ki ga bo pripravil izvršni odbor oziroma EŠZS. Kakršnekoli spremembe glede pričetka morajo biti sprejete s strani sodnikov lige. Vse ekipe in igralci morajo biti prisotni na strežniku vsaj 15 minut pred začetkom tekme/igre.

2. Razvrstitev med skupinskim delom

Kvalifikacije:
Kvalifikacije se bo igralo v swiss formatu, kjer bo najboljših 4 napredovalo v ligaški del. Datum kvalifikacij je že vnaprej določen zato iz vsakega kvalifikacijskega dela napredujejo 4 ekipe. Po zaključenih kvalifikacijah dobimo 8 najboljših ekip.

Ligaški del:
Ligaški del bo potekal v formatu league system double round robin, kjer se bo 8 ekip med sabo pomerilo dvakrat. Igralo se bo 7 vikednov kjer bomo dobili 4 najboljše ekipe, ki se bodo pridružile zakjučnem delu lige. Polfinale državnega prvestva se igra doma (online) preostanek (finale) pa se igra na glavnem eventu na gospodarskem razstavišču.

3. Skladiščenje in varovanje podatkov/medijev o tekmah

Vsi mediji/podatki pridobljeni med tekmo (demoti, posnetki, posnetki zaslona, itd.) morajo biti varno skladiščeni in spravljeni s strani ekip minimalno 2 tedna po zaključku vsakega tekmovanja. Če pride do pritožbe je potrebno še dodatno podaljšati to dobo za 2 tedna od dneva, ko je bila pritožba rešena.

1. Definicija

Pritožba/protest je uradna komunikacija med ekipami in sodniki lige v zvezi z nepravilnostmi, kršitvami ali drugimi skrbim v ligi. Protest je lahko oddan tudi med samo izvedbo tekme za situacije kot so, nepravilne nastavitve strežnika in ostale podobne težave.

2. Vsebina pritožbe/protesta na tekmo

Pritožba/protest mora vsebovati podrobne informacije vezane na dejstvo zakaj je bila pritožba/protest vložena, katere pogoje za pritožbo izpolnjuje in kdaj se je neljubi dogodek zgodil. Pritožba/protest je lahko tudi zavrnjena s strani sodnikov lige, če ni predložena pravilna dokumentacija. “Uporabljajo nepoštene taktike” ne bo zadoščevalo.

3. Rok za oddajo pritožbe/protesta

Zadnji termin za oddajo pritožbe/protesta ekipi je dovoljeno v naslednjih treh primerih:

  • 72 ur po začetku tekme
  • Samo za LAN dogodke: začetek vsake naslednje tekme za katerokoli od obeh vpletenih ekip (minimalno 10 minut časa mora biti med dvema tekmama in to velja za vse ekipe)
  • Samo za LAN dogodke: ob koncu dneva, ko se dogodek za tisti dan zaključi (odhod sodnikov lige)

1. Točnost

Od vsakega igralca se pričakuje, da je prisoten na zbirnem mestu turnirja, kot bo to določeno v informacijskih emailih poslanih s strani EŠZS, da pomagajo pri reševanju kakršnihkoli tehničnih težav, ki se lahko pojavijo pred pričetkom tekem. Če ugotovite, da vam ne bo uspelo priti ob primernem času na lokacijo katerikoli dan, vas naprošamo, da to javite sodnikom lige takoj, ko je to mogoče! Okoliščine na katere nimamo vpliva glede zamujanja in javljanje le-the EŠZS zmanjšjujejo vpliv in bodo dobrodošlo sprejete s strani EŠZS. 

2. Povzročanje zamude

Vsaka zamuda, ki se zgodi zaradi malomarnosti igralca bo kaznovana po postopku, ki ga bo izvršila disciplinska komisija.

3. Sodniki lige

Navodila s strani sodnikov lige, je potrebno ubogati in jim slediti. Neizpolnjevanje teh navodil lahko vodi do kazenskih točk za ekipe.

1. Osnovno

  • Ta pravilnik vsebuje specifične sankcije vezane na kazenske točke, za kršitev določil in pravil določenih v tem pravilniku. Te sankcije so izčrpne. Vsaka druga kršitev, ki ni specifično določena v tem pravilniku bo sankcionirana v skladu s kazenskim pravilnikom. 
  • Sankcije bodo določene s strani sodnikov, po lastni presoji, ki mora odražat logično in preudarno rešitev.
  • Sodniki lige morajo naložiti kazen glede na velikost kršitve, posameznikovo odgovornost, krivdo, dobičke pridobljene s pomočjo te kršitve, število prejšnjih kršitev, ter obnašanja/kršitev igralcev ali trenerjev (i.e. ali je ekipa zamudila zaradi nepričakovanih situacij)
  • Sodniki lige lahko povišajo sankcije, če se jim to zdi primerno, ali če se je kršitev ponovila. 

2. Kazenske točke

  • Kazen se izda, če so kršena pravila lige. Lahko so manjši ali večji prekrški, avtomatska predaja tekme, diskvalifikacije igralcev/ekip, glede na vrsto prekrška. Nastopajoči bodo obveščeni o kazni preko emaila in bodo imeli na voljo dovolj časa, da se lahko pritožijo. 
  • Manjše kazenske točke bodo izdane za manjše kršitve, kot so nepravilno naloženi potrebni mediji za tekme, površne in prekratke izjave po tekmah, premalo informacij o podatkih ekipe. Vsak manjši prekršek odvzame 1% od celotnega nagradnega sklada, ki ga je prejela ekipa/igralec 
  • Večje kazenske točke bodo dodeljene za večje prekrške, kot so namerno zavajanje adminov, ekipa ne pride na tekmo, ponavljajoče se kršitve, itd. Vse večje kazenske točke odštejejo 10% od osvojenega nagradnega sklada kaznovane ekipe.
  • Finančne kazni so dane, če ekipa ne izpolni pogojev vezanih na ligo/turnir, kot so medijske obveznosti, planirani dogodki z navijači.
  • Manjše in večje kazenske točke so lahko izdane kumulativno
  • Prepovedi igranja v drugih ligah, ki niso pod EŠZS okriljem se lahko ne štejejo, vendar pa ko se ve, da je igralec/ekipa dobila prepoved zaradi goljufanja, se to lahko prenese. Neprimerno obnašanje, ki ni v skladu z kodeksom ravnanja je lahko kaznovano, odvisno od resnosti prekrška.
  • Ves odštet denarni sklad zaradi kazni bo prištet v denarni sklad za ostale ekipe še v ligi/turnirju.

3. Kazni in posledice ob zapustitvi lige

  • Diskvalifikacija- če ekipo diskvalificiramo iz sezone lige (med sezono ali po njej), ta ekipa preda vse pravice do nagradnega sklada, ki so ga nabrali med sezono
  • Zapustitev lige med rednim delom sezone – če ekipa zapusti ligo med rednim delom sezone, to pomeni, da ta ekipa preda vse pravice do nagradnega skalda, vključno s tem, ki so ga nabrali do sedaj.
  • Zapustitev lige med prehodom iz rednega dela sezone v končnico, bo kazen odvisna od časa, ko so bili sodniki lige o tem obveščeni:
    1. Več kot en teden pred koncem rednega dela sezone: Ekipa izgubi svojo finalno razvrstitev.
    2. Manj kot en teden pred zaključkom rednega dela sezone: Ekipa bo prejela eno (1) večjih kazenskih točk in izgubi svojo finalno razvrstitev.
    3. Znotraj prvega tedna po zaključku rednega dela sezone: Ekipa bo prejela pet (5) večjih kazenskih točk in izgubi svojo finalno razvrstitev.
    4. Kasneje: Ekipa izgubi ves nagradni sklad, ki ga je nabrala do tistega trenutka sezone in svojo finalno razvrstitev.
  • Izbris tekem – vse tekme in rezultat, ki vključujejo ekipo, ki je zapustila ligo pred zaključkom sezone bodo izbrisani. V končnici bo naslednja tekma ekipe, ki je zapustila ligo priznana kot privzeta zmaga za nasprotnika.
  • Prepoved nastopanja za igralce  – vse ekipa zapusti ligo ali je diskvalificirana to pomeni, da se tudi vsem igralcem te ekipe pripiše prepoved nastopanja do konca sezone.

1. Verzija igre

Liga oziroma turnir bosta odigrana na najnovejši različici igre oz. igralnega klienta. Če je zadnja verzija igre polna raznih napak ali se je zgodila velika sprememba pri ravnovesju orožji in ekonomije tik pred pričetkom turnirja/lige, lahko direktor lige določi in se uporabi starejša verzija igre, če je le ta možnost še na voljo. Kakršnakoli posodobitev igre med ligo, se ne bo uporabila in bo v uporabi ostala ista verzija igre, s katero se je sezona/turnir začel.

2. Ukrepi proti goljufanju

Faceit client je obvezen za vse igralce za celotno obdobje vseh tekem odigranih preko spleta ali na serverju. Če igralec nemore uporabljati FACEIT klienta, potem jim ni dovoljeno nastopiti na tekmi. Odgovornost igralcev tukaj je, da imajo pri sebi pravilne podatke za vpis med tekmovanjem, ter da imajo svoje dvostopenjske avtentifikacijske nastavitve pravilne.

3. Proces izbire map

Uradne mape igrane v ligi

Liga bo uporabljala, trenutni seznam map, ki so v obtoku za profesionalne turnirje/lige, te mape so:

  • Vertigo (de_vertigo)
  • Dust2 (de_dust2)
  • Inferno (de_inferno)
  • Mirage (de_mirage)
  • Nuke (de_nuke)
  • Overpass (de_overpass)
  • Train (de_train)

Best-Of-One (Bo1) tekme

Ekipa, ki ima boljši rang določi ali so Ekipa A ali Ekipa B. Ekipa A. Ekipa A začne s procesom izbire, ta si nato sledi po sledečem sistemu:

  • Ekipa A odstrani mapo.
  • Ekipa B odstrani dve mapi.
  • Ekipa A odstrani dve mapi.
  • Ekipa B odstrani eno mapo.
  • Mapa, ki ostane je izbrana za tekmo.

Best-Of-Three (Bo3) tekme 

Ekipa, ki ima boljši rang določi ali so Ekipa A ali Ekipa B. Ekipa A. Ekipa A začne s procesom izbire, ta si nato sledi po sledečem sistemu:

  1. Ekipa A odstrnai eno mapo.
  2. Ekipa B odstrani eno mapo.
  3. Ekipa A izbere eno mapo.
  4. Ekipa B izbere eno mapo.
  5. Ekipa A odstrani eno mapo.
  6. Ekipa B odstrani eno mapo.
  7. Preostala mapa se bo igrala kot odločilna mapa, če bo to potrebno.

Ekipe izberejo na kateri strani bodo začele tekmo na nasprotnikovi mapi, na odločilni mapi bomo strani določili z borbo z nožem.

1. Nastavitve za tekmo

Naslednje nastavitve morajo biti uporabljene na uradnih tekmah lige:

  • Runde: Best out of 30 (mp_maxrounds 30)
  • Čas runde: 1 minuta in 55 sekund (mp_roundtime 1.92
  • Začetni denar: $800 (mp_startmoney 800)
  • Zamzrnitveni čas: 20 sekund (mp_freezetime 20)
  • Nakupni čas: 20 sekund (mp_buytime 20)
  • Bomb timer: 40 sekund (mp_c4timer 40)
  • Število rund v podaljšku: Best out of 6 (prvi do 19)
  • Denar v podaljšku: 10.000
  • Zamik ponovitve runde: 5 sekund (mp_round_restart_delay 5)
  • Premor med polčasom: 2 minuti in 30 sekund (mp_halftime_duration 150)
  • Premor med polčasom v podaljšku: odstranjen
  •  
  •  

2.Podaljški

Podaljški se igrajo na način best out of 6 (prvi do 19 rund)

3. Srežnik za tekme

Tekme bodo odigrane na strežnikih, ki jih bo priskrbela EŠZS. Ekipe so primorane preveriti vse aspekte vezane na igro (skini za orožja, napake v igri. Itd.) in internetno povezavo (hitrost interneta, zaostajanje interneta, variance strežnika) pred pričetkom tekme. Če ekipe tega ne naredijo pomeni, da se strinjajo z vsemi nastavitvami in se bo tekma odigrala kot napovedano.

4. Klepet v igri

Klepet v igri se ne sme uporabljati za pogovore, ki niso striktno vezani na samo tekmo. To vključuje tudi diskusijo glede tehničnih težav in pa oglaševanje.

5. Uporaba funkcije premora

Ta funkcija je dovoljena čez celotno dogajanje tekme, vendar pa pride v efekt samo med časom med rundami (freeze time) (takoj, če je bila uporabljena med rundami, drugače pa takoj na začetku naslednjega časa med rundami).

6. Kvalifikacije

Ekipe so omejene na dva tehnična premora in štiri taktične premore za Bo1. Tehnični premor lahko traja maksimalno pet minut in vsak taktični premor le trideset sekund. Ekipa lahko zaprosi za premor tako, da v klepet v strežnik igre napiše “.pause” in nato oznani razlog za premor takoj, ko je bila tekma zaustavljena.

1. Konfiguracijske datoteke

Vse konfiguracijske spremembe so dovoljene, če ne dajejo nepoštene prednosti ali take prednosti, ki se lahko enači z goljufanjem. Igralec je lahko kaznovan za napačne nastavitve v katerikoli konfiguracijski datoteki, ne glede na to ali je v uporabi ali samo shranjena v mapi igre pod vprašanjem. Naslednji ukazi so prepovedani:

  • cl_showpos 1 _ vsota tu mora biti 0

Ekipe morajo obvestiti sodnike lige, če niso sigurni glede ukazov in njihovih vsot. Ekipa je lahko kaznovana, če imajo prepovedane ukase v svojih konfiguarcijskih datotekah, tudi če jih niso uporabili.

2. Nastavitve/scenariji

Vse dodatne nastavitve razen nakup, skok, preklop, demo in skok met so nedovoljene. Ekipa je lahko kaznovana, če ima v svojih konfiguracijah prepovedane nastavitvene datoteke, ne glede ali so bile uporabljene ali ne.

3. Grafični gonilniki

Vse spremembe in nastavitve igre s pomočjo zunanjih grafičnih rešitev ali programov v lasti tretjih oseb so strogo prepoveadni in bodo kaznovani, kot je to opredeljeno v paragrafu o goljufanju.

3. Prosojnice (overlayi)

Vsi overlayi, ki kažejo kakršnokoli porabo sistema znotraj igre (i.e. Nvidia SLI display, Rivatuner Overlay) je prepovedano uporabljati. Prosojnice, ki kažejo samo sličice na sekunde (FPS) niso prepovedane in so lahko uporabljene.

4. Podatki po meri

Igralcem ni dovoljena uporaba po meri narejenih podatkov med tekmo. Samo CS:GO “Skins” je dovoljeno uporabiti, ampak različni modeli agentov so prepovedani. Kakršnekoli spremembe, to vključuje spremembe HUD, tabele z rezultati in sprite modifikacij so izključene.

5. Gonilniki naprav

Uporaba gonilnikov za predčasno namestitev/scenarijev, ki imajo prepovedane macrose na naprave, ki jih uporabljajo igralci (miške, tipkovnice, zvočne kartice) je prepovedano in je lahko kaznovano znotraj paragrafa o goljufanju. Sodniki lige si pridržujejo pravice, da zahtevajo pregled katerekoli opreme v uporabi igralcev.

6. Nadimki v igri

Igralcem je dovoljena uporaba njihovega uradnega nadimka – brez dodatkov – med tekmami pod okriljem EŠZS. Vsak igralec, ki ima prijavljen uraden nadimek z Valvom za sponzorske dogodke mora uporabiti istega tudi za EŠZS tekme.

7. Uporaba imen (nametags) za stvari v igre

Igralcem ni dovoljena uporaba (nametagsov), ki kršijo kodeks o ravnanju.

1. Število igralcev

Vse tekme se morajo odigrati s petimi igralci v vsaki ekipi (5 proti 5), drugačne sestave ekip niso dovoljene. Če ekipa pride na ligo/turnir s premalo igralci se bo tekma štela, kot da ekipa ni prišla na tekmo.

Če igralec odide med igrano tekmo, se bo igrana runda zaključila. Če mapa še ni končana, se bo naredila pet (5) minutna pavza dokler se igralec ne vrne oziroma ekipa najde zamenjavo. Če se igralec ne more vrniti in če ekipa ne uspe najti zamenjave, potem ima ekipa dve možnosti, tekmo predati ali nadaljevati s štirimi igralci. 

Če ekipa igra z manj kot štirimi igralci to avtomatsko pomeni predajo in kot privzeto zmago nasprotnika.

2. Spremembe igralcev

Samo igralci, ki so del ekipe se lahko zamenjajo. Nasprotnik in sodniki lige morajo biti predčasno obveščeni o tem.

Spremembe na tekmovanju preko spleta

Med spletnim tekmovanjem se lahko spremeni zasedba kadarkoli med tekmo, če je razlog za to upravičen (i.e. težave s povezavo). Če je potrebno se lahko tekmo tudi ustavi za spremembo. Zamuda zaradi spremembe ne sme trajati dlje kot 5 minut in prekomerna zloraba tega pravila je prepovedana.

3. Prekinitve tekme

Če je tekma prekinjena zaradi razlogov, ki so izven nadzora nastopajočih (i.e. strežnik se sesuje, igralec izgubi povezavo), sodnik lige ponovi zadnjo odigrano rundo s pomočjo CS:GO “backup & restore” funkcije. Vendar obstajajo primeri, ko se lahko odloči in ponovi le rundo ali pa celo mapo od začetka.

  • Če se težave pojavijo znotraj prve minute runde, preden je bila narejena kakršnakoli škoda nasprotnikom ali lastni ekipi in so bili tako sodnik kot nasprotnik pravočasno opozorjeni, se bo runda odigrala ponovno
  • Če se težave pojavijo znotraj runde po tem, ko se je že zgodila škoda ekipi ali nasprotniku in zaključek runde še ni povsem jasen (i.e. en igralec je izgubil povezavo, ostali ostanejo na strežniku), potem se runda ne bo ponovila. Runda se nadaljuje in se bo štela. Obstajajo posebne izjeme, če je bila škoda označena za nepomembno kot je nenamerno poškodovanje soigralca na začetku runde, škoda napravljena nasprotniku.
  • Če se prekinitev zgodi med rundo in je bila napravljena škoda, ter se da predvideti zaključek runde (zaradi izgube povezave s strežnikom), se bo tekma ponovila od začetka zadnje igrane runde.
  • Če se prekinitev zgodi med rundo, po tem ko je bila škoda že napravljena in je jasno kdo bo zmagal rundo (ena ekipa varčuje denar in orožje do konca runde je pa 10 sekund), ampak se ne more nadaljevati zaradi izgube povezave s strežnikom, potem se taka runda lahko odloči/dodeli.

Tekem se ne bo ustavilo in rund se ne bo ponovno odigralo, kjer je jasno razvidna napaka nastopajočega (nakup napačnega orožja).

Uporaba programskih napak (bugs & glitches)

Namerna uporaba programski napak med igro je prepovedana. Sodniki lige določijo ali je določena programska napaka vplivala na razplet tekme in ali bo dodelil rundo/tekmo nasprotniku na podlagi te kršitve ali prisili v ponovno igranje tekme. Uporaba sledečih programnskih napak je strogo prepovedana, če katerakoli napaka ni napisana tukaj, morajo sodniki lige določiti kakšna je kazen in če je potrebna.

  • Premikanje oziroma “clippanje” skozi območja map, ki niso narejena za ta namen je strogo prepovedano (hoja skozi in po stenah, stropih, itd.)
  • Bomba se ne sme postaviti/aktivirati na mesto, kjer se je ne da deaktivirati. Postavitev bombe tako, da noben ne sliši piskanja in zvoka, ko se bomba aktivira/postavi je ravno tako strogo prepovedana.
  • Stati na soigralcu je dovoljeno, vendar pa je prepovedano v primerih, kjer igralec lahko pokuka nad, pod ali skozi trden predmet (škatla, stena, strop, itd.), ki na podlago dizajna mape nebi smelo biti dovoljeno.
  • Hoja po slikovnih slikah (“pixel walking”) je prepovedana. Kot to se šteje vsa dejanja, kjer igralec lahko stoji, sedi na nevidnih robovih mape.

Priporočljivo je preveriti pri sodnikih lige, ali so določene programske napake prepovedane ali ne.

Naslednje strojne napake so dovoljene:

  • Odstranjevanje bombe skozi zid, stvari, itd.
  • Takoimenovano “surfanje” po ceveh

Direktor turnirja si retroaktivno pridržuje pravico, da doda nove programske napake na seznam dovoljenih napak.

4. Nove pozicije

Če želi igralec uporabljati pozicijo na mapi, ki ni vsem poznana, je strogo priporočljivo, da kontaktira sodnike lige in preveri ali je ta pozicija dovoljena za uporabo na uradnih tekmah. Ekipe in igralci morajo razumeti, da je potreben čas, da se preveri vse nove pozicije in je zato potrebno dovolj zgodaj opozoriti sodnike lige, da imajo dovolj časa, da preverijo to pred začetkom uradnih tekem.

5. Pridružitev napačni ekipi

Pridružitev napačni ekipi na strežniku je strogo prepovedano in je lahko kaznovano z eno (1) manjšo kazensko točko.