Igranje računalniških iger še nikoli ni bilo tako popularno kot je danes. Število e-športnih navdušencev se iz leta v leto veča, vrednost trga pa bo vsak čas presegla mejnik ene milijarde dolarjev. In čeprav je ta mejnik v svetovnem kontekstu pomembna prelomnica za e-športne navdušence, pa smo v Sloveniji v letu 2020 naredili morda celo najbolj bistven korak za priznanje, regulacijo in ozaveščanje o e-športu v državi. Ko se je prebujala pomlad, zaostrovala pandemija, Photoshop mojstri pa so delfine vračali v beneške kanale, smo Slovenci dobili svojo lastno E-športno zvezo Slovenije. Preteklo leto je bilo milo rečeno sila neprijetno, vendar upamo, da smo z nemalo dogodki uspeli igralcem obogatiti in polepšati vsaj katerega izmed dolgih dni. V nadaljevanju si tako lahko preberete, kaj vse smo z vami doživeli v letu 2020.
Letošnje poletje je bilo za popotnike, ki imajo na steni dnevne sobe izobešen slogan »Live, Love, Laugh« morda neizpopolnjeno, vendar smo igralci računalniških iger dodobra prišli na svoj račun. Skupaj s društvom pByte smo pripravili Summer Challenge, kjer ste se skoraj vsak vikend lahko pomerili v različnih igrah. Že v juniju ste se potegovali za naziv najboljšega v skoraj že kultni igri League of Legends ter definitivno eni izmed najbolj vročih iger tega leta, Valorant. Kar je morda najbolj presenetljivo je dejstvo, da je slednja v hipu prevzela igričarski svet – osvojila pa je tudi nekatere profesionalce, ki so se prej potegovali za najboljša mesta pri drugih igrah, kot je Jay »sinatraa« Won.
Slovenski YouTube video igralec Fortnite-a RitterČančer je pod okriljem E-športne zveze Slovenije in v sodelovanju s prvim slovenskim igričarskim barom Stage One junija organiziral dobrodelni 12-urni igričarski prenos v živo. Na ta način smo pomagali humanitarni akciji Pomežik Soncu, ki jo že več kot 20 let organizira Zveza prijateljev mladine Slovenije. Na dogodku so bili poleg nas prisotni tudi nekateri izmed najboljših slovenskih e-športnih klubov, The Hype Team in Dragons E-sports, za otroške počitnice pa smo skupaj zbrali kar 1562,32 EUR.
V avgustu smo najavili začetek državnega prvenstva v igrah Counter-Strike: Global Offensive, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, Valorant, League of Legends, FIFA21, Asseto Corsa Competizione in Dirt Rally 2.0. Poleg tega smo opravili intervjuje z znanimi slovenskimi igralci in trenerji omenjenih in drugih iger. Govorili smo z aktualnim svetovnim prvakom v virtualni Formuli E, Kevinom Siggyjem; Profesionalnima igralcema igre Tom Clancys Rainbow Six Siege, Blažem »Virch« Virantom in Izo »Izzie« Gaber; ter Timom »Nalu« Hostnikom in Timotejem »Zen« Štempiharjem slovenskima League of Legends trenerjema. Ali ste se igralci iz teh intervjujev karkoli naučili, pa smo preverili na že naslednjem League of Legends turnirju – tokrat vse študentskim. Tega smo sodelovanju s Študentsko organizacijo univerze v Ljubljani organizirali v novembru.
Zelo pomemben mejnik za EŠZS in slovenski e-šport smo dosegli v septembru, ko smo se uspešno priključili svetovni e-športni zvezi IeSF. To je bila posebna čast in priznanje za dobro delo naše organizacije, prav tako pa nam je članstvo v IeSF omogočilo sodelovanje na svetovnih tekmovanjih. V tem istem mesecu pa smo prav tako postali tudi član Športne zveze Ljubljana. V okrilju IeSF smo tako že v koncu septembra organizirali državno prvenstvo v igrah Tekken7 in PES, ki pa so služile kot prehod na regijske kvalifikacije in nato svetovno prvenstvo. Kvalifikacije v Tekken 7 so nam ponudile mnogo zanimivih in tesnih dvobojev, na koncu pa je slavil odlični Jurij »hollyonion« Košir. Prvo mesto v državi na turnirju PES 2020 pa je po napeti tretji tekmi finala osvojil Domen »Dominho« Pečnik. Oba tekmovalca sta se na regijskih kvalifikacijah odločno borila proti izzivalcem, vendar na koncu nista uspela napredovati na svetovno prvenstvo.
V septembru prejšnje leto smo obeležili prvi Dan slovenskega športa – pri tem pa nismo pozabili na športnike za računalniškimi zasloni. V sodelovanju z AMZS in državno športno zvezo za motošport in karting smo pripravili spletno karting dirko v igri Assetto Corsa. Tekmovalci pa so se lahko pomerili na stezi AMZS centra varne vožnje na Vranskem s 125 ccm gokarti.
V predzadnjem mesecu leta smo pripravili nekaj posebnega za ljubitelje VR iger. Slovenski Beat Saber turnir, ki je potekal na najtežjih težavnostih, je bil tudi za najboljše igralce izziv, ki je iz njih iztisnil kri, znoj in solze (veselja) ter tako popestril njihovo in našo izkušnjo navidezne realnosti. Kdaj se zgodi, da je ta namreč boljša od stvarnosti, sploh če jo so-organizira E-športna zveza Slovenije.
Plod našega dobrega dela se je več kot očitno obrestoval, po mednarodnem priznanju s strani zveze IeSF, ter mnogo uspešno organiziranih dogodkih, smo bili novembra sprejeti tudi v drugo mednarodno e-športno zvezo, Global Esports Federation (GEF). Tako je E-športna zveza Slovenije postala priznana s strani vseh svetovnih e-športnih zvez, ki imajo v svetu e-športa nekaj veljave. To za nas seveda pomeni še več obveznosti in dela, ki pa ga z velikim veseljem sprejemamo.
Zaključek leta je bil tako za nas, kot upamo, da tudi za vas – fenomenalen. Prejeli smo priznanji za katera smo trdo delali in si prizadevali, v decembru pa izvedli kvalifikacije v prvem državnem e-športnem prvenstvu. Pripravili smo kar 7 lig v najbolj popularnih igrah, v katerih se lahko nekateri izmed vas za prestižni naslov državnega prvaka potegujete še danes. Igre, v katerih se tekmuje so: League of Legends, Counter Strike: Global Offensive, Rainbow Six: Siege, Valorant, FIFA21, Assetto Corsa Competizione in Dirt Rally 2.0. Zato vam ekipa E-športne zveze Slovenije pri teh in vseh nadaljnjih igračarskih pustolovščinah želi veliko sreče in nepozabnih trenutkov. Skupaj lahko začnemo pisati zgodovino e-športa v Sloveniji.
Avtor: Marcel Nahtigal