E-ŠPORT


´╗┐Kaj je e-┼íport

E-┼íport (tudi elektronski ┼íport, tekmovalno igri─Źarstvo in profesionalno igri─Źarstvo) je krovni izraz, ki se uporablja za opis tekmovanja v videoigrah med poklicnimi igralci. Igralci navadno pripadajo dolo─Źenemu mo┼ítvu ali ┼íportni organizaciji, ki jih sponzorirajo razli─Źna podjetja. Med najpogostej┼íe zvrsti videoiger, povezanih z e-┼íportom, spadajo realno-─Źasovne strategije (npr. StarCraft II), pretepa┼íke igre (npr. Street Fighter IV), ┼íportne videoigre (npr. FIFA), prvoosebne strelske igre (npr. Counter-Strike: Global Offensive ali CS:GO) in ve─Źigralske bojne arene MOBA (npr. League of Legends ali LoL).

E-┼íport vklju─Źuje individualno (StarCraft II) in ekipno (CS:GO) tekmovanje z nasprotnikom v skladu s posebnim sklopom pravil. Prevladujo─Źi organizacijski model e-┼íporta je osredoto─Źen na tekmovanja, ki si jih lahko navija─Źi ogledajo v ┼żivo ali pa preko ┼żivega prenosa na razli─Źnih spletnih medijih (npr. Twitch.tv ali Youtube), obenem pa profesionalni komentatorji poskrbijo za la┼żje sledenje igri.

Vir: wikipedia

Zakaj postati e-športnik

Vse ka┼że na to, da bo e-┼íport prihodnost ┼íporta. ─îeprav se to sli┼íi izredno drzna izjava pa po drugi strani obstajajo dokazi za to. V letu 2019 je e-┼íport spremljalo skoraj pol milijarde ljudi. To dejstvo postavi e-┼íport po gledanosti ┼że pred golf in rugby. Prav tako se ta ┼ítevilka ┼że lahko primerja z gledanostjo ko┼íarke v ZDA. ┼Że samo finale igre League of Legends je lansko leto po gledanosti preseglo lige kot so MLB (Major League Baseball), NBA (National Basketball Association) in NHL (National Hockey League).

┼áe bolj prepri─Źljiv podatek je, da iz leta v leto ┼ítevilo e-┼íportnih navdu┼íencev, ki redno spremljajo e-┼íportna tekmovanja, raste za 16 %.

─îeprav je zaenkrat tradicionalen ┼íport ┼íe vedno ve─Źji od e-┼íporta, slednji ponuja navdu┼íencem povsem novo obliko zabave, kjer lahko gledalec ne samo gleda, temve─Ź tudi sodeluje. Spodbuden je tudi podatek, da bo e-┼íportni trg letos presegel vrednost 1.1 milijarde, kar je skoraj 16 % ve─Ź kot lansko leto.

Eden izmed razlogov za tako rast e-┼íporta je tudi la┼żja dostopnost, kar se je v ─Źasu epidemije lepo pokazalo. Medtem ko so se vsa tekmovanja povezana s tradicionalnim ┼íportom v tem ─Źasu ustavila, je e-┼íport zacvetel. Razlog za to se skriva v dejstvu, da je lahko e-┼íportni dogodek organiziran tudi na daljavo.

cookies-icon Politika Piškotkov

Uporabljamo lastne pi┼íkotke in tudi pi┼íkotke tretjih oseb, za posamezne in ponavljajo─Źe se seje, da bi omogo─Źili enostavno in varno navigacijo po na┼íi spletni strani za na┼íe uporabnike.

Hkrati uporabljamo pi┼íkotke za merjenje in pridobivanje statisti─Źnih podatkov o navigaciji uporabnikov. Pi┼íkotke lahko kadar koli konfigurirate in sprejmete ter spremenite svoje mo┼żnosti soglasja. Ve─Ź informacij o na┼íi politiki pi┼íkotkov lahko preberete tukaj.

Zavrni Sprejmi